Moldovan authorities allege channels have broadcast misinformation and inaccurate coverage of Russia’s war in Ukraine.

Moldova has suspended the broadcast licenses of six television channels, accusing them of misinformation, inaccurate coverage of Russia’s war in Ukraine, and “attempts to manipulate public opinion”

Moldova’s Commission for Exceptional Situations, which was established after Russia’s invasion of Ukraine, announced late on Friday that licenses of the channels would be revoked

The decision to suspend the channels was made after Moldova’s Audiovisual Council found a “lack of correct information in the coverage of national events, but also of the war in Ukraine

It also said the suspensions aim to “prevent the risk of disinformation … or attempts to manipulate public opinion.”

Four of the six suspended channels — First in Moldova, RTR Moldova, NTV Moldova, and TV6 — regularly re-transmit programs from Russian TV channels that on Friday were banned by the European Council

The EU’s Council decision to ban the Russian broadcasters was based on the “direct or indirect control of the leadership of the Russian Federation

and have been used by (the) latter for its continuous and concerted disinformation and war propaganda actions.”